Skip to main content

OBD 2 si OBD bluetooth | Pareri, Ghid si Recomandari!

OBD 2 si OBD bluetooth | Pareri, Ghid si Recomandari!

Un tester diagnoza auto OBD reprezinta o investitie buna pentru autoturisme in vederea autodiagnosticarii problemelor la diverse componente, probleme ce au un impact major asupra emisiilor poluante. Concret, diagnoza OBD are ca scop aprinderea martorului Check Engine in cazul in care s-au detectat probleme de functionare la componentele care influenteaza in mod direct sau indirect emisiile poluante. Echipamentele de diagnosticare de tip OBD trebuie sa functioneze conform unui model stabilit prin standardele americane SAE si internationale ISO.

Scurt istoric al testerelor de diagnoza auto OBD

Incepand cu anul 1988, regulamentele emise de catre CARB presupun ca automobilele noi vandute in statul California sa aiba capacitati de diagnosticare la bord. Cerintele poarta denumirea OBD1 sau prima generatie de diagnoza de la bordul autoturismelor. Acest standard nu s-a bucurat de un foarte mare succes pentru ca interfata cu echipamentul de diagnosticare nu era standardizata si fiecare constructor a luat decizia de a plasa conectorul dupa bunul sau plac.

In plus, in cazul testerelor de diagnoza OBD1, protocolul de comunicatie utilizat nu era standardizat, ceea ce inseamna ca era imposibil sa se creeze un echipament de diagnosticare universal care sa poata fi folosit pe mai multe modele de autoturisme. Incepand cu anul 1994, sunt emise noi regulamente de catre CARB, regulamente cunoscute sub denumirea OBD2. Acestea sunt impuse autoturismelor noi vandute in California incepand cu anul 1996. Protocolul de comunicatie si interfata echipamentului de diagnosticare sunt standardizate, ceea ce inseamna ca dezvoltarea unui echipament universal de diagnosticare este posibila.

Varianta Europeana a standardului OBD2 poarta denumirea EOBD si implementarea este obligatorie pentru toate autoturismele noi produse din anul 2001 pentru motoarele pe benzina si din anul 2004 pentru motoarele Diesel.

Ce este si ce semnifica termenul OBD2

Termenul OBD2 face referire la cerinte standardizate pe partea de electronica si conectori, dar si pe partea de parametri masurati si comunicatie. Se poate spune ca termenul OBD2 face referire la un standard care implica protocol de comunicatie, conector si mod de functionare. Informatiile si parametrii se inregistreaza si se pun la dispozitia utilizatorului autoturismului.

Localizarea conectorului OBD2 in interiorul vehiculului

Conectorul OBD2 al vehiculului are dimensiuni prevazute de standardul american SAE, echivalent cu ISO, iar locatia din interiorul vehiculului este standardizata. Acest lucru inseamna ca locatia conectorului OBD2 trebuie sa permita accesul utilizatorului, sa fie amplasat in habitaclu, in zona volanului, a consolei centrale si a tabloului de bord. Conectorul OBD2 trebuie sa fie usor de accesat de pe scaunul conducatorului auto, cea mai potrivita locatie fiind intre coloana de directie si axa logitudinala a vehiculului.

In plus, accesul la acest conector trebuie sa fie foarte simplu, fara instrumente speciale. Amplasarea conectorului trebuie sa permita montarea si demontarea echipamentului de diagnosticare in conditii de maxima siguranta cu o singura mana.

Regulamentele SAE si ISO ce definesc conectorul OBD2 prevad o interfata hardware standard cu 16 pini, acesta fiind amplasat la o distanta de 0.61 m de volan. Utilizarea pinilor se face in functie de protocolul folosit.

Care sunt protocoalele standard de comunicatie folosite pentru conectorul OBD2

Interfata OBD2 poate folosi unul din cele cinci protocoale de comunicatie, a caror identificare se poate cu ajutorul pinilor de pe conectorul automobilului. Concret, protocoalele de comunicatie folosite de OBD2 sunt:

  • SAE J1850 PWM – folosit de Ford, a carui viteza de transfer a datelor este de 41.6 kB/s;
  • SAE J1850 VPW – folosit de General Motors, a carui viteza de transfer a datelor este de 41.6 kB/s;
  • ISO 9141-2 – folosit de Chrysler, producatorii europeni si asiatici, a carui viteza de transfer a datelor este de 10.4 kBaud;
  • ISO 14230 (KWP2000) – a carui viteza de transfer a datelor este de 1.2 -10.4 kBaud;
  • ISO 15765 (CAN) – reprezentat de compania Bosch.

Utilizarea protocoalelor este descrisa in norma de poluare pe care o respecta un autoturism. Odata ce limitele de emisii poluante s-au inasprit, s-au modificat si cerintele OBD2, in sensul cresterii numarului de parametri masurati si de teste efectuate.

Cum functioneaza OBD2

In cazul OBD2, comunicarea intre autoturism si echipamentul de diagnosticare se face folosind anumite moduri de comunicare si servicii, utilizate pentru a citi datele in timp real, pentru a afisa parametrii motorului inregistrati atunci cand apare un defect sau pentru a sterge codurile de eroare ori pentru a raporta starea de functionare a senzorului de oxigen.

Echipamentele de diagnosticare OBD2

Scan tools sau echipamentele de diagnosticare OBD sunt de mai multe tipuri. Sunt modelele foarte simple, care citesc numai codurile de eroare, dar si echipamentele mai complexe, care, pe langa codurile de eroare citesc parametrii autoturismului in timp real, de la temperatura si turatia motorului, pana la viteza vehiculului.

Exista, totodata, si solutii de diagnosticare sub forma unor programe care pot fi instalate pe un laptop. Acestea sunt flexibile, masoara un numar mare de parametri, ofera informatiile ce pot ajuta la diagnosticarea autoturismului si permit aducerea la zi a versiunii de sofware, in cazul in care a fost modificata.

Recomandari OBD 2 :

Interfata Diagnoza Auto Icar Pro Vgate Bluetooth 4.0 Android si IoS MultiMarca OBD 2 

https://www.emag.ro/interfata-diagnoza-auto-icar-pro-vgate-bluetooth-4-0-android-si-ios-multimarca-obd-2-sku0767/pd/DBM7TLBBM/

Interfata de diagnoza auto OBD2 Bluetooth este utila conducatorilor auto pentru ca diagnosticheaza si descrie fiecare eroare care apare in bordul autovehiculului. Sunt peste 3000 de coduri generice foarte importante in baza de date, folosite pentru a diagnostica chiar si cele mai mici probleme. Acest adaptor diagnoza profesional de tip OBD2 se conecteaza prin Bluetooth, dar si prin USB, este disponibil in limba engleza si prezinta un numar total de 16 pini.

Echipamentul este foarte stabil in functionare, este un produs original care isi merita investitia financiara, are caracteristici superioare si permite utilizatorilor sa citeasca parametrii motorului si bateriei. In plus, aceasta interfata de diagnoza auto permite utilizatorilor sa diagnosticheze din timp problemele autoturismului si sa isi ia toate masurile necesare pentru siguranta la volan.

Vezi Oferta

Tester auto dedicat Ford si diagnoza OBD2 Auto Diagnostic Scanner, ABS, ESP, SRS, Transmisie, motor + diagnoza ODB2 toate marcile dupa 1996 ODB2

https://www.emag.ro/tester-auto-dedicat-ford-si-diagnoza-obd2-auto-diagnostic-scanner-abs-esp-srs-transmisie-motor-diagnoza-odb2-toate-marcile-dupa-1996-odb2-7710/pd/DTM31CBBM/

Testerul auto dedicat Ford OBD2 este un produs care suporta toate marcile auto, dar are module profesionale pentru testare dedicata Ford. Prin intermediul acestui dispozitiv, conducatorii auto pot economisi mult mai usor bani si timp, pot afla problemele pe care le are masina chiar inainte de a ajunge in service. Problemele semnalate de autoturism sunt usor de diagnosticat chiar si de catre soferii incepatori.

Testerul auto OBD2 suporta toate modelele de masini dupa anul 1996, care au mufa OBD2. Concret, acest produs ajuta la testarea motorului, ABS, EPS, SRS, Airbag, permite testarea si diagnosticarea problemelor la motor, la transmisie, resetarea intervalului service, permite si deblocarea placutelor de frana pentru autoturismele cu frana automata. Totodata, acest tester testeaza modul multimedia, de clima si de directie, este usor de utilizat, se poate tine in torpedou pentru ca are dimensiuni mici, nu necesita baterii si nici conectarea la laptop. Ecranul LCD care permite afisarea informatiilor are dimensiuni suficient de generoase.

Acest tester nu ofera utilizatorilor numai codul de eroare, ci si problema la care se refera acel cod. Se pot sterge si citi codurile de eroare, se poate anula semnalizarea in bord a service-ului, iar interfata este accesibila in limba engleza.

Vezi Oferta

Interfata diagnoza auto OBD II, EOBD pentru VW, Audi, Skoda, Seat, Auto Phix V007

https://www.emag.ro/interfata-diagnoza-auto-obd-ii-eobd-pentru-vw-audi-skoda-seat-auto-phix-v007-autophixvag007/pd/DB669JBBM/?path=interfata-diagnoza-auto-obd-ii-eobd-pentru-vw-audi-skoda-seat-auto-phix-v007-autophixvag007/pd/DB669JBBM

Acest produs este de fapt un sistem de diagnoza foarte usor de utilizat, compatibil cu autovehiculele care au mufa OBD 2. Dispozitivul Plug and Play se alimenteaza direct de la priza autovehiculului si este perfect pentru ca are capacitatea de a citi codurile de eroare, codurile generice si specifice producatorului.

Concret, acest sistem este capabil sa realizeze diagnoza corecta a sistemelor vehiculelor, cum ar fi puterea, informatiile necesare despre vehicule, aerul conditionat si sistemele conexe. Aceasta interfata este potrivita inclusiv pentru resetarea schimbului de ulei, a franelor si pentru alte mici interventii.

Sistemul de diagnoza este compatibil cu autoturisme marca Audi, Seat, Skoda, Jetta, Golf, Beetle, Touareg, GTI, Passat, iar lista nu se opreste aici. Citeste si sterge codurile problema si detecteaza cu usurinta peste 130 de sisteme ce includ motor, ABD, airbaguri, transmisie radio, dar si controlul sistemului de climatizare, imobilizator si instrumente. Este compatibil cu autoturismele fabricate din anul 1996 pana in prezent, dispunand si de compatibilitatea Autophix V007 cu autovehiculele fabricate intre 2000 si 2016.

Display-ul dispozitivului este generos, de 128 x 64 pixeli, functioneza la temperaturi cuprinse intre 0 si 60 de grade Celsius si poate fi depozitat la temperaturi cuprinse intre -20 si 70 de grade Celsius. In plus, interfata are doua moduri de scanare: Autophyx V007 si OBD.

Fara doar si poate, acest dispozitiv va fi indispensabil in orice masina cu care este compatibil, are multe module accesibile, functioneaza in limba engleza, se conecteaza usor, gaseste erorile rapid si le sterge, iar daca sunt respectate indicatiile de utilizare, nu vor fi probleme.

 Vezi Oferta

Pachet promo: Tester Diagnoza Auto Multimarca Carista pe Telefon Masini 2005+ iOS/Android – BMW, Toyota, Nissan, grup VAG – Service, Activari, Codari + Dispozitiv de masurat anvelope

https://www.emag.ro/tester-diagnoza-auto-multimarca-carista-pe-telefon-masini-2005-ios-android-bmw-toyota-nissan-grup-vag-service-activari-codari-car-01/pd/DMB8QGBBM/

Un tester diagnoza auto multimarca universal, potrivit pentru masinile al caror an de fabricatie incepe cu 2005, acest produs vine cu 22 de aplicatii gratuite si poate fi usor de accesat si de utilizat de catre toti cei care cunosc limba engleza.

Dispozitivul permite diagnosticarea masinilor precum Acura, Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Buick, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Daihatsu, Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, GMC, Holden, Honda, Hummer, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Jeep, Kia, Lada, Lamborghini, Lancia, Land Rover, Lexus, Lincoln, Lotus, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, MG, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Pontiac, Porsche, Proton, Renault, Rolls-Royce, Rover, Saab, Scion, SEAT, Skoda, Smart, SsangYong, Subaru, Suzuki, Tesla, Toyota, Vauxhall, Volkswagen, Volvo.

Din toate modelele de programe si de instrumente de pe piata care garanteaza ca detecteaza defectiunile masinii, acest produs poate oferi efectiv conectarea la modulele specifice producatorului si poate modifica parametrii acestora. Carista este o investitie buna si pentru cei care intentioneaza sa isi faca un service auto DIY si care doresc activarea modulelor masinii fara a face drumuri la service-uri auto, precum si sa isi ajute prietenii sa renunte la vizitele la specialisti.

Acest tester este mai ieftin decat un schimb de anvelope si un ITP, ideal pentru masini noi, rulate sau second hand, fiind compatibil cu numeroase aplicatii si programe, oferind chiar si suport complet pentru sistemele de operare iOS sau Android.

Functiile avansate ale testerului auto sunt acceptate de o gama larga de autoturisme. Printre acestea se numara indicator pentru baterie descarcata, citire coduri eroare, citire parametri automobil, stergerea erorilor, resetare, dezactivare functii suplimentare, citire parametri baterie, iar lista poate continua.

 Vezi Oferta

NitroOBD2 MediaTek™ Super Performance Chip Tuning Box Pentru Diesel

https://www.emag.ro/nitroobd2-mediatektm-super-performance-chip-tuning-box-pentru-diesel-tbox01/pd/DNV1L9BBM/

Testerul diagnoza auto Nitro OBD2, modelul MediaTek, functioneaza pentru autoturismele cu port OBD2. Testerul se seteaza automat dupa rulajul de 200 de kilometri in functie de stilul de condus. Acesta comunica cu ECU atunci cand este conectat si poate ajusta cantitatea de combustibil, de aer, presiunea in turbina, dar si timpul injectei, in vederea cresterii performantelor. Testerul de diagnoza auto ajuta utilizatorii sa descopere puterea ascunsa a autoturismului pe care il conduc.

Un mare avantaj al acestui tester este acela ca nu cauzeaza defecte motorului sau ECU, nu schimba setarile din ECU, fiind sufficient doar ca utilizatorii sa deconecteze dispozitivul Nitro OBD2 din conector pentru a reveni la setarile din fabrica.

Acest dispozitiv garanteaza cu pana la 35% mai multa putere a motorului si cu pana la 15% un cuplu mai mare. Compatibilitatea sistemului este garantata la autoturismele vandute dupa 1 ianuarie 2001 in Europa si cu restul motoarelor Diesel vandute dupa data de 1 ianuarie 2003.

Pentru a instala si a calibra acest dispozitiv, utilizatorii trebuie doar sa scoata cheia din contact, sa gaseasca portul OBD 2 la care sa conecteze Nitro OBD2, sa introduca cheia in contact si sa roteasca pana la treapta a doua, fara a porni motorul. Ulterior, se apasa butonul de RESET timp de 5 secunde si dupa un minut se porneste motorul. Dupa ce autoturismul este rulat 200 de km cu acest dispozitiv conectat, se seteaza automat dupa modul de condus al utilizatorului, pentru a creste puterea motorului.

 Vezi Oferta