Unul din cele mai importante programe de diagnosticare bazat pe sistemul de operare Windows, VAG COM, este perfect pentru modelele de autoturisme Seat, Audi, Skoda, VW, fiind testat oe foarte multe vehicule din toate generatiile. VAG COM este un instrument important care ajuta utilizatorii sa comunice cu modulele de comanda ale vehiculelor la nivel profesional, procedurile necesare utilizarii nu impun o pregatire deosebita, insa este important sa fie executate cu strictete si tinand cont de informatiile prezentate in manualul utilizatorului.
Totodata, instalarea si punerea in functiune programului VAG COM nu necesita cunostinte deosebite de informatica, de aceea foarte putini sunt utilizatorii care sustin ca intampina probleme la utilizare.
Realizarea comunicarii intre calculator si interfata VAG-COM
Dupa instalarea programului VAG COM pe computer, primul pas este realizarea comunicarii intre calculator si interfata. Ceea ce inseamna ca dupa conectarea interfetei la masina si la calculator, utilizatorii trebuie sa aleaga COM portul potrivit sau USB, sa apese butonul de Test, urmand a interfata HEX sa fie detectata.
Dupa alegerea portului in care a fost conectata interfata, utilizatorii apasa Test. Interfata trebuie conectata la o masina sau la o sursa de alimentare, urmand ca programul sa recunoasca interfata si sa trimita informatii despre port si interfata.
Ulterior comenzii Test si gasirii interfetei de catre VAG COM, utilizatorii pot apasa tasta Salveaza, care devine activa, pentru ca programul de diagnosticare sa fie gata de utilzare. In VAG COM se bifeaza functia din start, iar daca utilizatorii doresc masurarea modulului de comanda al motorului, pot scoate bifarea din casuta sub CAN,
Mesajele care apar pe ecranul computerului la care este conectata interfata VAG COM ajuta utilizatorii sa identifice in mod corect problema. Dupa pornirea programului apare fereastra principala a meniului pe ecranul computerului, din care utilizatorii pot selecta module, pot citi automat defectele masinii pentru modulele selectate, pot cauta modulele instalate in masina dupa norma ISC9141, pot accesa functiile OBD2 si pot accesa cateva comenzi de baza.
Ce functii ofera VAG COM?
Inainte de a investi intr-un program de tip VAG COM din mediul online, este foarte important ca utilizatorii sa fie familiarizati cu functiile pe care le ofera si ceea ce suporta un asemenea program. Astfel, persoanele care comanda o asemenea interfata pot beneficia de descarcarea gratuita a softului interfetei, prin functia VAG COM download.
Concret, interfata VAG COM trebuie sa suporte urmatoarele:
- Adaptarile componentelor si long coding;
- Verificarea instalatiei electrice, a senzorilor defecti;
- Deblocarea pistoanelor, schimbul placutelor sau discurilor de frana fata/spate;
- Montarea tempomat;
- Montarea volanului multifunctional;
- Posibilitatea schimbarii calculatorului coloana de volan daca este cazul;
- Posibilitatea montarii xenon pe far cu lupa;
- Suportarea codurilor de acces securizate formate din 6 caractere sau mai mult;
- Posibilitatea optimizarii pentru low-level timing;
- Citirea kilometrilor;
- Recodarea pentru a remedia pornirea greoaie la cald;
- Adaptarea cheilor si telecomenzilor;
- Recodarile pentru centralele electrice;
- Activarea cornering;
- Dezactivarea sau stingerea proiectoarelor pe faza lunga;
- Incuierea sau descuierea usii la 15 km parcursi, la scoaterea cheii din contact sau selectarea descuierii selective a usilor;
- Verificarea injectoarelor si EGR;
- Posibilitatea testarii turbinei si debitmetrului in mers.
Concret, pentru a investi in mod eficient intr-un dispozitiv VAG COM, utilizatorii trebuie sa se asigure ca acest echipament de diagnosticare de tip OBD2 poate citi codurile de eroare, poate citi parametrii automobilului, poate sterge erorile, are functii de resetare sau dezactivare a diferitelor sisteme ale masinii, precum si functia de printare diagnostic.
Modulele diagnosticate prin echipamentul de diagnosticare VAG COM
Utilizatorii echipamentului de diagnosticare VAG COM au posibilitatea de a selecta modulele de comanda impartite in sase grupuri principale dupa criterii de functionalitate
- Module comune;
- Module denumite tren de rulare;
- Modulul caroseriei;
- Modulul confort;
- Modulul electronica 1;
- Modulul electronica 2.
Modulele electronica nu sunt disponibile pentru toate vehiculele verificate, pentru ca nu toate sunt echipate cu aceste module. Cautarea si identificarea acestora poate fi facuta prin functia de cautare module, specifica VAG COM. Modelele de vehicule mai noi pot avea un numar mai mare de module de comanda.
Citirea codurilor de defecte – o provocare pentru utilizatorii inca nefamiliarizati cu echipamentul de diagnosticare
Pentru un utilizator care este la prima incercare de a folosi un echipament de diagnosticare, provocarea citirii codurilor de defecte poate fi mai usor depasita cu ajutorul informatiilor date de specialisti in manualul de utilizare.
Citirea codurilor se face si cu ajutorul informatiilor downloadate din mediul online, iar daca imprimanta este conectata la calculator, rezultatul si codurile de citire se pot imprima dand click pe tasta de imprimare. Codurile se selecta cu functia Copy si cu ajutorul functiei Paste se pot “lipi” intr-un document Word sau Notepad, astfel incat utilizatorii sa stie exact cu ce se confrunta sau sa poata prezenta unui specialist in domeniu aceste informatii, urmand ca acesta sa ia decizia potrivita pentru remedierea problemeor.
Codurile pot fi sterse toate odata, dupa ce sunt salvate, insa acest lucru nu inseamna ca sunt eliminate si cauzele care au generat problemele.
Masuratori cu masina stationata sau in mers
Specialistii recomanda persoanelor care folosesc acest echipament de diagnosticare sa ceara ajutorul unui alt conducator auto pentru a face masuratorile din mers. A conduce masina si a face masuratorile in mod simultan se poate dovedi foarte periculos, iar regulile de circulatie ar putea fi incalcate foarte usor.
Teste suplimentare efectuate cu programele atasate VAG COM
Investirea intr-un program de diagnosticare a masinii presupune si posibilitatea efectuarii unor teste suplimentare. Testele se folosesc pentru:
- Masurarea si reglarea inceputului de injectie la motoarele TDI cu pompa rotativa;
- Verificarea periferiilor comandate de modul;
- Punerea in miscare a sistemelor electrice, mecanice, hidraulice sau pneumatice;
- Racordarea modulelor de comanda;
- Modificarea unor parametrii de functionare a modulului selectat;
- Activarea sau dezactivarea unor functii;
- Resetarea si reprogramarea intervalelor de servisare;
- Reglarea turatiei de ralanti;
- Activarea sau dezactivarea subunitatilor de airbag;
- Activarea si dezactivarea unor functii si proprietati la modulele de confort;
- Cautarea modulelor instalate atunci cand utilizatorii nu au la dispozitie documentatia masinii si nu stiu ce module au fost instalate;
- Scanarea masinlor cu norma ISO OBD II.
Citeste si:
Cele mai bune testere auto universale