Skip to main content

Cel mai bun ulei de motor, Pareri, Ghid si Recomandari pentru 2020

Cel mai bun ulei de motor, Pareri, Ghid si Recomandari pentru 2020

Alegerea celui mai bun ulei de motor pentru masina sau camion pare o activitate simpla pentru ca toate uleiurile lubrifiaza si toate au practic aceeasi culoare. De fapt, aceasta abordare este gresita, pentru ca motoarele sunt proiectate diferit si au nevoie de un tip specific de  ulei cu o anumita vascozitate si o anumita cantitate de ulei.

De ce sa alegi cel mai bun ulei de motor?

Uleiul va corespunde specificatiilor motorului astfel incat sa treaca in mod corect prin galerii si sa produca o cantitate normala de caldura. De asemenea, trebuie sa se potriveasca si cu alte detalii specifice masinii. Daca este schimbat uleiul cu un altul care nu respecta standardele producatorului, se schimba modul in care acesta se comporta in masina ceea ce poate duce la performante slabe, la depuneri si intreruperi in regimul de functionare si chiar la deteriorarea motorului.

Pe masura ce motoarele sunt mai sofisticate, la fel se intampla si cu uleiul care intra in ele. Unele motoare pot solicita in mod exclusiv materiale sintetice, in timp ce altele implica anumite vascozitati si greutati ale uleiului.

Provocarea de a gasi uleiul potrivit apare in momentul in care soferul cauta in multitudinea de optiuni uleiul potrivit. Sunt mai multe pachete de aditivi cu vascozitati si uleiuri speciale pentru vehicule cu numar mare de kilometri care sa asigure durata de viata a motorului.

Criterii de alegere pentru cel mai bun ulei de motor :

Simbolurile API – modul optim de a descrie performanta uleiurilor

API utilizeaza doua simboluri speciale – starburst si donut. Donut este impartit in trei sectiuni, jumatatea superioara fiind utilizata pentru a descrie nivelul de performanta al uleiului, centrul identifica vascozitatea uleiului sau jumatatea inferioara are rolul de a informa daca uleiul are potentialul necesar de conservare a energiei.

Nivelul de performanta ilustrat cu S se refera la motoarele pe benzina iar cel notat cu C se refera la motoarele pe motorina. Simbolul starburst indica faptul ca uleiul este testat si respecta toate standardele care au fost stabilite de institut pentru a functiona exact asa cum este indicat in fisa produsului.

Vascozitatea determina modul in care uleiul curge la -17.8 grade Celsius.

Vascozitatea uleiului este un parametru care a fost dezvoltat de Societatea Inginerilor de Autovehicule si determina cat de bine curge uleiul la 0 grade F, sau la -17,8 grade Celsius. De asemenea, uleiul este testat si la 100 de grade Celsius, ceea ce inseamna 212 grade F. Aceste teste sunt cele care dau denumirea uleiului, cele mai des intalnite fiind 5W-20, 5W-30, 10W-30 si 0W-30.

Dupa numere rezulta ca uleiul este rezistent la mai multe temperaturi si a fost testat la doua temperaturi. Sunt si uleiuri care au doar un singur parametru insa acestea sunt folosite in general la alte motorizari cum ar fi aparatele de tuns iarba, si nu sunt folosite pe masini.

Tipul de ulei – clasificare in functie de ingredientele componente.

In functie de raportul dintre aditivi si de baza, uleiul pentru motor poate fi impartit in 3 categorii de baza:

  • Ulei mineral – obtinut din petrol, acesta este produs prin distialrea si decaparea selectiva sau acida a uleiului. De cele mai multe ori acest ulei este caracterizat de gradul mare de vascozitate, se evapora repede si este supus contaminarii;
  • Ulei semi-sintetic – are o baza minerara si se obtine cu ajutorul unor tehnologii speciale. Acest ulei are in compozitie o cantitate considerabila de aditivi comparativ cu uleiurrile minerale. Uleiurile semi-sintetice sunt potrivite pentru zonele in care iernile sunt blane si verile au temperaturi moderate, dar nu foarte ridicate. Sunt mai ieftine decat varianta de uleiuri sinstetice si spre deosebire de uleiurile minerale ofera o durata de viata mai lunga, o eficienta sporita si o mai buna rezistenta la schimbarile de temperatura.
  • Ulei sintetic – uleiul sintetic este pe baza de petrol si este produs prin sinteza organica. Avand o compozitie speciala si fiind obtinut cu ajutorul unor tehnologii foarte avansate acesti ulei previn acumularea de depozite si asigura cele mai bune caracteristici de vascozitate pe timpul iernii, garantand protectia optima a motorului inca de la pornire. Acest ulei isi mentine proprietatile chiar si atunci cand este supus unor temperaturi foarte ridicate si poate fi folosit si pe timpul verii.

Alegerea uleiului in functie de clasificarea pe grupe.

Chiar daca tipul de ulei este cel mai des folosit in clasificari, aceasta sortare a uleiurilor poate fi considerata conditionala si superficiala. Uleiurile pot fi impartite si in grupe, mult mai relevante pentru o clasificare corecta:

  • Gupa 1 se refera la produsele care au fost obtinute prin rafinare selectiva si prin depafarinarea petrolului;
  • Grupa 2 fac referire la uleiurile foarte pue, cu un nivel redus de compusi aromatici si parafina, care sunt obtinute cu ajutorul tratamentelor hidraulice speciale;
  • Grupul 3 include materiale care au vascozitate mare si care sunt obtinute aplicand metoda de hidrocracare catalitica;
  • Grupa 4 se refra la uleiurile sintetice care au in compozitie poliafaolefina;
  • Grupa 5 se refera la toate celelalte tipuri de ulei care nu pot fi incluse in niciuna dintre aceste categorii. Toate acestea sunt prroduse care contin eteri complecsi, glicol si o serie de alte substante specifice.

Clasificarea uleiurilor pe anotimpuri in functie de vascozitate.

In functie de vascozitate se disting mai multe tipuri de uleiuri in functie de sezon:

  • Uleiurile de iarna sunt indicate cu ajutorul literei W si pot sa fie utilizate exclusiv in anotimpul rece. Valoarea din fata marcajului W este mereu divizibil cu 5 si indica temperatura la care poate uleiul sa reziste si sa ofere protectie in momentul pornirii. Gradul 0 indica valoarea de -35 grade Clesius.
  • Uleiurile de vara asigura lubrifierea corecta si o protectie corespunzatoare a componentelor in timpul verii sau atunci cand temperaturile sunt foarte ridicate, insa nu asigura aceeasi eficienta si pe temperaturi scazute. Marcajele includ si numere, existand uleiuri de 20, 30, 40, 50, 60. Aceste numere sunt cele care indica vascozitatea cinematica a uleiului la temperatura de 100 de grade si nu la cea maxima a mediului.
  • Uleiuri pentru toate anotimpurile – sunt produse potrivite in orice sezon si pe marcajul lor se poate vedea posibilitatea de a putea fi folosite iarna, vara si in anotimpurile de tranzitie pentru ca rezista foarte bine la orice schimbare climatica. In prezent, uleiurile all season sunt cele mai des intalnite.

Clasificarea uleiurilor in functie de ACEA.

Un obiectiv al multor conducatori auto este economia de combustibil si gradul de toxicitate pe care gazele de evacuare il au. Pe foarte multe intre uleiuri exista marcajul ACEA indica si conformitatea cu cele mai noi standarde legate de mediu.

  • A – este destinat motoarelor pe benzina. Pe langa aceasta litera exista si numere care indica nivelul de compatibilitate vis a vis de mediu, dar si vascozitatea pentru conditii specifice. categoria aceasta include trei clase si anume A1, A3 si A5. Numerele 1 si 5 sunt relevante pentru produsele care asigura economie de energie.
  • B – este o categorie care se refera la autoturisme si vehicule usoare alimentate diesel. Acestea se impart in clase B1 si B5 care asigura economie de energie si B3 si B4 care reprezinta uleiuri cnventionale.
  • E – sunt produse special concepute pentru motoare pe motorina pentru vehicule speciale si camioane grele.

Importanta tolerantiei de fabricatie pentru uleiurile de motor.

Anumite uleiuri care sunt bune pentru anumite motoare, pot fi foarte periculoase pentru alte motoare. Acesta este si motivul pentru care producatorii testeaza uleiurile de motor independent. Daca un produs a trecut testele cu bine eticheta lui va primi marcajul relevant. Un astfel de marcaj dinca faptul ca un anumit tip de ulei poate sa fie folosit pe automobilele care sunt disponibile pentru un anumit brand, incepand cu un anumit an de productie.

Ce aditivi se pot gasi in uleiurile de motor?

Aditivii care sunt mentionati ca parte din reteta de ulei sunt un factor de luat in calcul. Cei mai comuni aditivi sunt:

  • Detergentii – ajuta la eliminarea depozitelor si inghiba formarea de depozite la temperaturi inalte, rugia si coroziune;
  • Aditivii antidepunere – atunci cand folia creata de ulei se descompune, aditivii protejeaza suprafetele metalice;
  • Inhibitorii de spuma – in arborele cotit al masinii care se roteste in ulei, se poate produce spumarea. Uleiul spumat nu lubrifiaza la fel de bine ca si cel complet lichid iar inhibitorii au rolul de a dispersa spuma;
  • Amelioratorii indicelui de vascozitate – acestia dimineaza tendinta uleiului de a deveni mai subrire dupa ce temperatura creste;
  • Modificatorii de frictiune – acestia reduc frecarea motorului si imbunatatesc kilometrajul.

Aditivii reprezinta un adaos excelent al uleiului pentru masini si camioane, insa trebuie sa fie echilibratori corecti contra mai multor factori, iar uneori aditivii se pot dovedi nocivi atunci cand nu sunt alesi optim. Compusii de sulf, spre exemplu, ofera proprietati antidepunere si anticorozune insa pot sa reduca si economia de combustibil si pot sa afecteze functionarea convertizorului catalitic. Prea mult detergent afecteaza echilibrul anticoroziune al uleiului, iar aditivii care reduc frictiunea pot sa aiba ingrediente care pun in pericol catalizatorul.

Toate aceste caracteristici sunt foarte importante si reprezinta detalii pe care orice posesor de autoturism ar trebui sa le ia in calcul atunci cand isi schimba uleiul de la masina.

Autovehiculul functioneaza greu? Poate aveti nevoie de un aditiv pentru benzina

 

Ulei motor Mobil Super 3000 XE, 5W30, 4L

La modul general, uleiul de motor este esential pentru functionarea corecta a vietii motorului si prelungirea acesteia. Uleiul de motor mobil Super XE poate fi recomandat de producator prin intermediul manualului masinii sau de catre specialistul din service-ul  in care masina este verificata.

Super 3000 XE este un ulei de motor sintetic de inalta performanta cu un continut redus de cenusa, care este proiectat sa ajute la prelungirea duratei de viata, precum si la mentinerea eficientei sistemelor de reducere a noxelor de evacuare la automobilele pe benzina sau diesel.

Ca si puncte pro se pot observa:

  • eficienta in reducerea noxelor de evacuare;
  • fluiditate excelenta la temperaturi scazute;
  • pornire usoara in timpul iernii.

Fara doar si poate, produsul este adecvat pentru utilizare la motoarele pe benzina si diesel ale autoturismelor si vehiculelor comerciale usoare asigurand o circulatie rapida a uleiului in motor,

Mobil Super 3000 XE este recomandat de catre specialistii si expertii in domeniu deoarece ofera performanta excelenta la temperaturi de operare foarte joase si foarte inalte si ofera protectie pe termen lung motorului contra uzurii si depunerilor de namol si reziduuri. Uleiul poate fi folosit la motoarele Volkswagen, Opel, Chevrolet, Vauxhall.

Uleiul de motor  Mobil Super 3.000 XE  este recomandat atat de specialisti, cat si de utilizatori,  avand un raport calitate pret foarte bun si fiind excelent de folosit pe timp de iarna, deoarece isi pastreaza caracteristica pe o perioada foarte lunga de timp si nu se innegreste repede.

In mod firesc, acest ulei nu va transforma masina Logan intr-un Mustang – acest produs nu poate creste puterea unei masini ci doar o poate face sa functioneze in parametri normali.

Vezi Oferta

 

Ulei motor Aral High Tronic, 5W40, 4L

Schimbaea uleiului de motor poate parea o decizie complicata pentru cei care fac pentru prima data acest lucru, cat si pentru conducatorii cu experienta. Data fiind varietatea de autovehicule si de companii care produc ulei de motor, fiecare produs are specificatii diferite si necesita o atentie sporita.

Aral High Tronic  este un ulei full sintetic livrat intr-un ambalaj modern cu o capacitate de 4 L. Acest ulei are o Vascozitate de 5W40, care arata ca este conceput pentru a fi folosit si pe timp de iarna.  Concret, cifra inaintea literei W  arata proprietarului masinii temperatura minima la care uleiul poate proteja motorul, iar aceasta este de 5 grade. Produsul corespunde normelor asociatiei Constructorilor Europeni de automobile C3,  A3, B4  si B3.

Utilizatorii Sunt foarte multumiti de uleiul de motor care are un consum intocmai ca in cartea tehnica: spre exemplu la un Volkswagen Passat 1,9 TDI,  consumul este 250 ml  la 10.000 de km si necesita schimbat la 15.000 de km.

Utilizatorii acest tip de ulei de motor care il folosesc la masini mai vechi, de exemplu, sugereaza faptul ca motorul nu mai este la fel de zgomotos si ca poate fi folosit si pe timp de vara si pe timp de iarna, fiind foarte avantajos de achizitionat, la un raport calitate pret  excelent.

Fiind un produs fabricat in Germania, calitatea este un mare atu, motorul fiind silentios. Totodata, produsul nu este un fake, se comporta exemplar la temperaturi joase si dupa mii de kilometri.

Vezi Oferta

 

Ulei de motor Liqui Moly Diesel Leichtlauf 10W-40, 5L

Uleiul de motor Liqui Moly Diesel Leichtlauf 10W-40 este un produs de inalta performanta ce asigura motorului autovehiculelor un mers lin, cu o formula moderna, tehnologie de aditivare si componenti de sinteza moderni. Este recomandat autoturismelor diesel datorita capacitatii de retinere a murdariei.

Totodata produsul este utilizabil in orice anotimp la autoturismele cu motoare diesel cu si fara alimentare turbo si racitor al aerului, indeplinind cerintele impuse de cele mai moderne motoare.

Ca si puncte forte pot fi mentionate urmatoarele:

  • asigura functionarea lina a motorului;
  • alimentarea rapida a uleiului la temperaturi scazute;
  • siguranta mare a ungerii la temperaturi ridicate si scazute;
  • capacitatea mare de retinere a particulelor de murdarie.

Mai mult decat atat, uleiul de motor asigura o curatare excelenta a motorului, il protejeaza impotriva uzurii si confera o curatenie excelenta a acestei importante componente a automobilului. Fiind testat pentru motoare turbo, acest produs este miscibil si compatibil cu uleiurile de motor din comert, indeplinind numeroase specificatii si clasificari.

Liqui Moly Diesel Leichtlauf 10W-40 are un punct de ungere de -34  grade Celsius si un indice de viscozitate de 152, punctul de inflamabilitate se situeaza la 230 grade Celsius.  Acest ulei semisintetic corespunde normei Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile B4.

Din recomandarile utilizatorilor, motoarele sunt mult mai silentioase decat in cazul utilizarii altor tipuri de uleiuri de motor, singurul punct minus fiind acela ca nu poate fi folosit si la masinile pe benzina.

Per total este un produs foarte bun, la un pret accesibil, poate prea mic raportat la proprietatile pe care le ofera utilizatorilor.

Vezi Oferta

 

Va recomandam sa cititi si articolele noastre despre

+ posts

Salut! Sunt Paul si lucram cu tata in garaj de la varsta de 9 ani, imi place blogging-ul si acesta este site-ul meu unde va voi spune parerea mea despre diferite parti auto.